تاثیر انار بر سلامت پوست و مو

تاثیر-انار-بر-پوست
یکی از سنت های قدیمی ایرانیان از دوران باستان تا به امروزه زنده نگاه داشتن مناسبت هایی مانند شب یلداست . در این پرخاطره یکی از خوراکی هایی که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد انار است . با نزدیک شدن به شب یلدا بد نیست اطلاعاتی راجع به انار و خواص آن بر زیبایی و سلامت پوست و مو بدست آوریم .
معمولا از دانه های سرخ و سفید انار که برای پاکسازی خون ، کاهش وزن و کاهش فشار خون مفید است را استفاده میکنیم اما از پوست انار که دارای خواصی برابر با دانه های انار است به سادگی عبور میکنیم و آن را دور میریزیم .
امروزه از پوست انار بصورت خشک شده در کرم های نرم کننده پوست و صورت و شامپوها استفاده میکنند .
خواص انار بر پوست
- اکسیر جوانی انار : از قدیم از انار برای جوانسازی پوست استفاده می شد . به همین علت است که در بسیاری از کرم های پوست از عصاره انار استفاده میشود . شما نیز می توانید از این نوع کرم ها استفاده نمایید .
- نرمی و لطافت پوست : در انار خواصی هست که باعث جلوگیری از قطعه قطعه شدن کلاژن های موجود در پوست میکند که باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود .

کاهش خارش پوست با انار


خارش پوست دلایل مختلفی دارد که می توان به :
1- بیماری های کلیوی
2- بیماری کبد
3- اگزما
4- سرطان
5- خارش به دلیل خشکی پوست
و .... اشاره کرد .
بنابراین یکی از دلایل خارش پوست خشکی پوست است . انار بواسطه طبع خنک و تصفیه کنندگی خون که باعث گردش خون در پوست می شود . بنابراین در صورتی که علائمی در خارش پوست سر و یا دیگر اعضای بدن را مشاهده نمودید میتوانید از انار و یا پوست انار استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت