جدیدترین روش های قطع ریزش مو در سال 2019

قطع ریزش مو
برای کاهش و یا قطع ریزش موی خود راه های زیادی وجود دارد. اما مناسبترین کاری که میخواهید انجام دهید بستگی به علت ریزش موی شما دارد. در برخی مواقع ممکن است ریزش مو خود به خود حل شود (مانند ریزش مو به علت بارداری) ، البته به خاطر داشته باشید که ریزش موی روزانه یک امری کاملا عادی و طبیعی است. درمواقعی که ریزش موی شما بصورت مستمر شدت می گیرد و شما می خواهید به پزشک مراجعه کنید، پزشک شما نیاز دارد متوجه بشود که علت ریزش موی شما چیست، ریزش موی شما مربوط به تیروئید، استرس، عفونت های پوستی و یا بطور ساده بدلیل سن بالای شما می باشد. در اینجا 22 راه برای قطع ریزش مو توضیح می دهیم:

رژیم غذایی

1-قطع ریزش مو با رژیم مدیترانه ای

مطالعات و تحقیقات علمی در سال 2018 نشان داده است که رژیم غذایی حاوی سبزیجات و گیاهان تازه مانند رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند منجر به قطع ریزش مو به علت ژنتیکی در مردان و زنان شود و یا حد اقل آن را کاهش دهد.

2- نقش پروتئین در جلوگیری از ریزش مو

فولیکول های مو عمدتا از پروتئین کراتین ساخته شده اند. در سال 2017 تحقیقی بر روی 100 نفر از مبتلایان به ریزش مو انجام شد که نشان می داد تعداد زیادی از این افراد کمبودهای تغذیه ای داشتند از جمله اسید آمینه که ساختار اصلی بلوکهای پروتئیت را تشکیل می دهد. محقاقان در حین تحقیقات بیشتر متوجه شدند که رژیم های غذایی حاوی پروتئین به قطع ریزش مو کمک می کنند. غذاهای سالمی چون : تخم مرغ ، مرغ، بوقلمون، ماهی، محصولات لبنی کم چرب، آجیل، لوبیا، نخودفرنگی.

3-تاثیر ویتامین A در قطع ریزش مو

مصرف ویتامین A میزان رشد مو را افزایش می دهد. این ویتامین پوست سر را سالم تر نگه می دارد تا بتواند موهای بیشتری را حفظ کند. شما میتوانید بدن خود را با غذاهای حاوی ویتامین A قوی تر کنید و از غذایی نظیر سیب زمینی ، فلفل شیرین ، اسفناج استفاده کنید.

مکمل ها

4-از مولتی ویتامین تا قطع ریزش مو

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ویتامین های A ، B، C، D، آهن ، سلنیوم و روی برای رشد و نگهداری موها موثر است. شما می توانید مولتی ویتامین هایی که برای مصرف روزانه مناسب هستند را در اکثر داروخانه ها پیدا کنید و یا از پزشک خود بخواهید که برای شما تجویز کند.

5-قطع ریزش مو و ویتامین D

مطالعه ای در سال 2018 نشان می دهد مه منبع ویتامین D بر ضد ریزش مو عمل می کند، تامین کمبود های این ویتامین حتی می تواند به رشد مجددا موهای شما کمک کند. شما میتوانید درخصوص مصرف 800 الی 1000 واحد ویتامین D بصورت روزانه با پزشک خود مشورت کنید.

6-بیوتن یا همان ب کامپلکس و قطع ریزش مو

ویتامین های H و B7 در از بین بردن اسیدهای چرب بدن تاثیرگذار هستند. این ویتامین برای افزایش عمر موی شما بسیار ضروری است و درصورت کاهش این ویتامین ها احتمال ریزش موی شما را زیاد می کند. شما میتوانید روزانه 3 تا 5 میلی گرم از این ویتامین را با مشورت پزشکتان استفاده کنید.

7-تاثیر قرص Saw palmetto در جلوگیری از ریزش مو

قرص saw palmetto از میوه ی درختان کاج کوتوله آمریکایی بدست میاید و به حفظ سزح تستوسترون شما کمک میکند. یک مقاله علمی در سال 2004 بیان میکند که حدود 60 درصد از افراد تحت آزمایش قرص saw palmetto با قطع ریزش مو و حتی بهبود رشد مواجه شده اند که گفته میشود 200 میلی گرم بصورت روزانه مصرف کرده اند.

8-جینسینگ و درمان ریزش مو

جینسیگ حاوی غربالگری های خاصی است که باعث افزایش رشد مو در پوست می شود. همچنین این گیاه بشدت در قطع ریزش مو موثر است. البته برای تعیین مقدار مصرف مطالعات بیشتری لازم است اما شما میتوانید هم بصورت خوراکی و مکمل های مختلف از آن استفاده کنید و هم از روش های مصرف موضعی بهره ببرید.

مراقبت از مو

9-شستشوی منظم مو ها در جلوگیری از ریزش آنها

شستشوی روزانه مو میتواند از ریزش موهای شما محافظت کند و پوست سر را سالم و تمیز نگه دارد. نکته مهمی وجود دارد که شما باید از شامپو های ملایم استفاده کنید. شامپوهای قویتر ممکن است باعث خشک شدن ریشه و ساقه موی شما شود و در آینده منجر به ریزش موی شما گردد.

10-نقش روغن نارگیل در درمان ریزش مو

براساس تحقیقات سال 2018 محققان معتقدند که روغن نارگیل به دلیل مقابله با نور و اشعه ماوراء بنفش UV از آسیب دید ی موها جلوگیری می کند. اسید لاوریک موجود در روغن نارگیل باعث می شود پروتئین ها در ریشه ی مو حفظ شوند. ماساژ پوست سر با روغن نارگیل میتواند جریان خون را بهتر کرده و از ریزش موی شما را قطع کند.

11- روغن زیتون و جلوگیری از ریزش مو

روغن زیتون را میتوان برای ریشه های مو استفاده کرد تا از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری کند. همچنین روغن زیتون یکی از بخش های اصلی برای رژیم غذای مدیترانه ای است که به کاهش یا قطع ریزش مو کمک می کند. شما میتوانید 30 دقیقه قبل از شستشوی سرتان یک قاشق غذا خوری روغن زیتون بصورت مستقیم به موهای خود اضافه کنید.

12- نگهداری ملایم مو

محکم بستن مو و یا بستن با حالت دم اسبی باعث کشیدکی موهای شما از ریشه می شود و متعاقبا باعث افزایش ریزش موی شما می شود. پس از شستشو و اصلاح سر موهایتان را به آهستگی با سشوار خشک کنید دقت داشته باشید که دستگاههای بسیار داغ مثل دستگاه فر کننده و اتوی مو باعث آسیب دیدگی و شکنندگی موی شما می شود.

13- استفاده از مواد طبیعی برای قطع ریزش مو

استفاده از مواد شیمیایی نظیر رنگ مو ، تافت و ژل می توانند در بلند مدت به مو و پوست سر شما آسیب برسانند. برای کاهش این اثرات و قطع ریزش موی خود میتوانید از آرایشگر خود بخواهید از مواد طبیعی جایگزین استفاده کند مانند رنگ موهایی که از مواد اورگانیک و طبیعی ساخته شده اند و حاوی آمونیاک ، پراکسید یا پارافنیلین دی آمین نیستند.

درمان های پزشکی

14- کاربرد لیزر درمانی در قطع ریزش مو

لیزرهای سطح پایین می تواند به افرادی با دارای ریزش موی ژنتیکی و همچنین افرادی که به دلیل شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند درجهت بهبود و افزایش تراکم مو کمک کند. به این نوع لیزر ها درمان نور قرمز گفته می شود که با تحریک سلول های اصلی رویش مو کار خود را انجام می دهد. شما میتوانید دستگاه لیزر خانگی را هم با قیمتی مناسب جهت استفاده در منزل تهیه کنید.

15- پلاسمای غنی شده از پلاکت

تزریق پلاسمای غنی شده از پلاکت PRP به پوست سر کمک می کند تا در قسمت هایی که تراکم مو کمتر شده است را تحریک کرده و به رشد مو کمک کند. در این روش خون خود فرد از طریق یک سانتریفیوژ به چرخش درمیاید تا پلاکت های آن جدا شوند و سپس آن پلاکت ها به پوست سر تزریق میشوند. در یک مطالعه که در سال 2017 انجام شده ، 11 نفر که تهت آزمایش قرارگرفتند پس از چهار جلسه در مناطق کم پشت سر 30% رشد داشته اند.

داروها

16- ماینوکسیدیل Minoxidil

بنا بر آزمایشات مختلف دو سوم زنانی که از این دارو استفاده کرده اند تاثیر آن را به خوبی دیده اند. هرروز مایع یا فوم ماینوکسسیدیل را به پوست سر خود بمالید و پس از مدتی شاهد قطع شدن ریزش موی خود خواهید بود. هماهنند هر دارویی که ممکن است در برخی افراد عوارضی نیز داشته باشد، برای این دارو عوارضی شامل التهاب پوستی ، آکنه در محل استفاده ، ضربان نامنظم قلب و تاری دید مشاهده شده است.

17- فیناستراید Finasteride

این قرص معمولا به کاهش و قطع ریزش مو کمک می کند و حتی رشد جدید موهای شما را افزتیش می دهد. طبق گفته یک مرکز مطالعاتی معتبر قرس فیناستراید برای مردان مناسبتر است خصوصا افراد زیر 60 سال. البته زنانی که باردار هستند و یا قصد باردار شدن دارند باید از مصرف این دارو اجتناب کنند.

18- فنیل افرین Phenylephrine

مایع فنیل افرین با تحریک عضلات فولیکول مو به قطع ریزش موی شما کمک می کند. به این ترتیب که ضخامت موهای شمارا بیشتر میکند و حتی شما هنگام استفاده از ریش تراش متوجه سخت تر شدن ساقه موهای خود خواهید شد. باید توجه داشته باشید که حتما از تماس این دارو با چشم بشدت خودداری کنید. دانشمندان فرمول جدید و بسیار ویژه ای از این دارو را ساخته اند که نام آن را AB-102 گذاشته اند اما هنوز در معرض دسترس عموم قرار نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت